
De Oplossers
Regelmatig
denken meer dan duizend wetenschappers en experts mee over oplossingen voor
complexe maatschappelijke vraagstukken. De kruisbestuiving tussen verschillende
vakgebieden leidt vaak tot vernieuwende en creatieve oplossingen. Welke
oplossing bedenken een econoom, een archeoloog en een natuurkundige om het
lerarentekort tegen te gaan? En hoe denken een evolutionair psycholoog, een
wiskundige en een Neerlandicus over de vraag hoe Nederlandse bedrijven meer
energie kunnen besparen?
De oplossing
Na het formuleren van een heldere vraag, wordt deze uitgestuurd naar onze oplossers. Alle inzendingen worden verzameld en aan een beoordelingspanel voorgelegd. De beste ideeën worden door ons op een aantrekkelijke manier beschreven en verwerkt tot een artikel of een e-Zine. De afgelopen jaren maakten we publicaties voor onder meer Vrij Nederland en de Volkskrant. Daarnaast maakten we e-Zines voor organisaties zoals de Rijksdienst voor Ondernemend Nederland en het ministerie voor economische zaken en klimaat. Hieronder een paar voorbeelden.
expertsessies
Om de oplossingen uit te werken tot concrete plannen of beleidsvoorstellen, worden de inzenders van de beste ideeën uitgenodigd voor een expertsessie. Daarin werken wetenschappers, experts en beleidsmakers uit verschillende vakgebieden samen aan het concretiseren van de voorstellen. Op deze manier zorgen we er voor dat kennis en praktijkexpertise bijdragen aan het oplossen van complexe strategie-vraagstukken. De opzet van de bijeenkomst bepalen we samen met de opdrachtgever.
communicatie en outreach
Subsidieverstrekkers stellen steeds hogere eisen aan projectaanvragen. Het wordt belangrijker om aan te geven hoe de resultaten van wetenschappelijk onderzoek worden gecommuniceerd en verspreid. Een goede disseminatie- en valorisatiestrategie biedt beoordelingscommissies de garantie dat onderzoek ook daadwerkelijk benut zal worden. Wij schrijven graag mee aan fondsaanvragen voor (wetenschappelijk) onderzoek en leggen ons toe op het maken en uitvoeren van een heldere disseminatie- of valorisatiestrategie. Denk hierbij aan het schrijven van een communicatieplan maar ook aan het organiseren en modereren van bijeenkomsten, workshops en expertsessies.
Benieuwd naar voorbeelden?